Pokaż wszystkie wpisy

8 sposobów na aktywne spędzanie czasu we Wrocławiu – także zimą!

8 sposobów na aktywne spędzanie czasu we Wrocławiu – także zimą!

Aktywne spędzanie czasu w zimie

 

Zimą wszystko jest trudniejsze – wstawanie, ubieranie się, wychodzenie z domu. Gdy na dworze jest zimno i ciemno, dużo trudniej jest zmobilizować się do nawet najdrobniejszej aktywności fizycznej. Pora to zmienić – dość leniuchowania!

We Wrocławiu i okolicach mamy sporo krytych obiektów sportowych oferujących nam możliwość dbania o kondycję fizyczną i wspaniałe samopoczucie – nawet wtedy, gdy na dworze plucha lub pada śnieg. Przedstawiamy Wam 8 fantastycznych pomysłów, które pomogą Wam zadbać o kondycję i dobre samopoczucie, także zimą 🙂

 

Basen

Jest wiele powodów, dla których warto wybrać się na basen. Przede wszystkim, pływanie szybko i nieinwazyjnie wpływa na poprawę naszej kondycji. Oddychanie podczas pływania zwiększa aktywną objętość płuc. W wodzie nasze stawy są odciążone, więc trudno o jakąkolwiek kontuzję. Kolejnym powodem, dla którego warto wybrać basen jest możliwość bardzo szybkiego spalenia dużej liczby kalorii. Już po 5 minutach pływania kraulem tracimy około 50 kcal. Warto!

Pływając, angażujemy mięśnie pleców, barków, mięśnie piersiowe, tricepsy i nogi. Wykonujemy w ten sposób trening wielostawowy, budując jednocześnie kondycję i kształtując sylwetkę na nadchodzącą wiosnę. Co ważne, pływanie to również fantastyczny sposób na powrót do zdrowia po wszelkiego rodzaju kontuzjach i urazach.

Listę pływalni we Wrocławiu znajdziecie min. na portalu wrocław.pl

 

Joga dynamiczna

To znana na świecie odmiana jogi tradycyjnej. Swoje początki joga dynamiczna miała w szkole ashtanga yoga Mistrza Manju Patthabi Jois w Mysore w Indiach. Od klasycznej odróżnia ją tempo przejść pomiędzy pozycjami statycznymi. Ćwiczenia wykonywane są dynamicznie, a ruch podąża za oddechem, przez co nasze ciało pracuje w idealnej harmonii. Joga dynamiczna to wszechstronny trening nie tylko ciała, ale i umysłu.

Przynosi takie same efekty jak tradycyjna hatha joga, jednak w znacznie szybszym tempie. Dzięki tej aktywności możemy wyrzeźbić całą sylwetkę i poprawić naszą postawę. Joga pomaga zwiększyć elastyczność oraz siłę mięśni i ścięgien. Ponadto odgrywa dużą rolę w odpowiednim dotlenieniu naszego organizmu i pomaga w prawidłowej pracy serca. Korzystnie wpływa również na psychikę. Pomaga w radzeniu sobie ze stresem i osiągnięciu wewnętrznego spokoju. Rozluźnia i daje poczucie szczęścia. Czy trzeba nam czegoś więcej?

Zajęcia z jogi dynamicznej zarezerwujesz np. za pomocą naszej strony min. w pięknych wnętrzach Zamku Topacz.

Joga Dynamiczna Wrocław

Źródło: projektojoga.pl

 

Siłownia i Fitness

Siłownia to wspaniała forma aktywności zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Ćwiczenia można dobrać do wieku, kondycji zdrowotnej oraz do osobistych celów, które sobie założyliśmy. Przez część ludzi siłownia jest błędnie kojarzona jedynie z kulturystami budującymi masę mięśniową – nie dla wszystkich jest to jednak priorytet.

Nie zapominajmy, że istnieje wiele ćwiczeń przeznaczonych np. specjalnie dla kobiet. Wybierając  treningi cardio możesz redukować niechcianą tkanką tłuszczową, ujędrniać całe ciało, a także poprawiać kondycję swoich mięśni. Ćwiczenia pleców i ramion pomagają w kształtowaniu ładnej sylwetki i utrzymaniu prawidłowej postawy. Z kolei trening siłowy dobrze wpływa na pracę naszego serca oraz krążenia.

Treningi na siłowni, czy na zajęciach fitness poprawiają również koordynację nerwowo-mięśniową, co później ma również szansę przełożyć  się na precyzję i szybkość naszych ruchów. Trening siłowy nie tylko wzmacnia mięśnie, ale także więzadła, ścięgna oraz kości, wpływając na ich wytrzymałość oraz gęstość.

Radzimy wybrać siłownię zamiast próbować ćwiczyć w domowych pieleszach. Bez wątpienia wpłynie to pozytywnie na naszą motywację oraz satysfakcję z działań. Siłownia, czy też sala fitness zapewni przestrzeń i wszystkie niezbędne, bezpieczne i profesjonalne sprzęty.

Gorąco zachęcamy do pracy nad swoją sylwetką – w tym celu możecie po prostu wybrać jedną z kilku świetnych siłowni dostępnych na naszym portalu.

 

Łyżwy

Lubicie rolki ale zimowo-deszczowa aura nie sprzyja parkowej przejażdżce? To znak, że czas przesiąść się na łyżwy. We Wrocławiu pełno jest miejsc, w których można uprawiać łyżwiarstwo. Dzięki mnogości opcji wyboru, pogoda nie powinna pokrzyżować Wam planów – w razie pluchy wystarczy udać się na kryte lodowisko.

Jeśli nie próbowaliście jeszcze swoich sił w jeździe na łyżwach, to nie ma na to lepszego okresu niż obecny. Zimowo-świąteczna aura dodaje nieco magii temu sportowi. Poza ogromną frajdą z jazdy, istnieje również masa korzyści związanych ze zdrowiem.

Jazda na łyżwach wpływa na kształtowanie wysportowanej sylwetki i wzmocnienie kondycji, ponieważ angażuje niemal wszystkie partie mięśni, podobnie jak bieganie – tyle że nie obciąża stawów. Pozwala na spalenie dużej ilości kalorii. W zależności od intensywności zimowego treningu, w godzinę można ich spalić od 300 do nawet 800.

Jazda na świeżym powietrzu hartuje organizm, dzięki czemu wzmacniamy odporność, co jest szczególnie istotne o tej porze roku. Łyżwy poprawiają również wydolność naszego układu naczyniowo-sercowego i rozwijają poczucie równowagi.

Do amatorskich wypadów ze znajomymi nie potrzebujemy specjalistycznej odzieży czy nawet łyżew. Dostaniemy je na lodowisku.

Podsumowując – łyżwy to świetna opcja na aktywne spędzenie czasu. We Wrocławiu lodowiska znajdziecie min. tutaj.

Lodowisko we Wrocławiu

Źródło: wroclaw.pl

 

Sporty zespołowe

Jak każda aktywność fizyczna, sporty zespołowe mają pozytywny wpływ na stan naszego zdrowia, kondycję, czy wydolność. Oprócz tego wpływają na kształtowanie charakteru. Uczą zasad fair play, współpracy w zespole i szacunku do rywala. Rozwijają umiejętności pracy w grupie i współpracy.

Sport w towarzystwie znajomych obniża poziom hormonu stresu, pobudza za to produkcję endorfin odpowiedzialnych za odczuwanie szczęścia. Dzięki temu sprawiają nam taką przyjemność. Uprawiając sporty zespołowe, umacniamy więzi z ludźmi, z którymi przebywamy. To fantastyczna forma spędzania wolnego czasu ze znajomymi.

Polecamy np. grę w koszykówkę, w jednym z wrocławskich obiektów. Halę zarezerwujesz np. na RezerwujSport.

 

Ścianka wspinaczkowa

Aktywnością, która zdobywa coraz większą popularność, jest wspinanie. Oczywiście, zanim zaatakujemy jakiś poważny szczyt, musimy się do tego odpowiednio przygotować. Z pomocą przychodzi nam wtedy ścianka wspinaczkowa.

Na specjalnie do tego przygotowanej powierzchni, macie okazję spróbować tego niezwykłego sportu w bezpiecznych warunkach. Co ważne, wspinaczka rozwija nie tylko nasze zdolności fizyczne, ale również psychiczne – pomaga nam przełamywać wewnętrzne bariery, uczy koncentracji i skupienia.

Oprócz ćwiczenia koordynacji ruchu i wzmocnienia różnych grup mięśni, wspinanie się to świetny spalacz kalorii. W trakcie godziny treningu na ściance, możecie liczyć na pozbycie się ok. 500-550 kalorii.

 

Squash

Nie lubisz tłoku? Stawiasz na aktywność indywidualną? Wolisz sporty, w których wynik zależy wyłącznie od Ciebie – czy próbowałeś już gry w squasha?

Na pierwszy rzut oka podobny do tenisa, oferujący jednak zgoła inne doznania. W squasha gramy na zamkniętym, niewielkim korcie, specjalnie przeznaczoną do tego piłką. Odbijamy ją od ściany w taki sposób, aby maksymalnie utrudnić przeciwnikowi jej odbicie. Tak jak w tenisie, tutaj też mamy wyznaczone pola, w które trzeba lub można zagrywać piłkę. Niezwykle ważna jest umiejętność przygotowywania i realizowania strategii. Sposobów jest kilka. Można próbować zmęczyć przeciwnika, wykorzystać swoją przewagę techniczną, albo po prostu odszukać słabe punkty partnera i na tym budować swoją przewagę.

Squash jest sportem niezwykle dynamicznym, a co za tym idzie, ogólnorozwojowym. Stopniowo buduje naszą kondycję wraz z refleksem. Poza niesamowitą frajdą i wspaniałą zabawą, squash daje możliwość szybkiej utraty kalorii. Według wyliczeń naukowców, podczas jednego meczu mamy szansę spalić nawet 800 kalorii!

Niewątpliwym atutem squasha jest jego dostępność i właściwie brak potrzeby inwestycji w sprzęt. Kluby oprócz sal, oferują także sprzęt w postaci rakiet i piłek. Jedyne, czego potrzebujemy – taki prawdziwy must have – to dobre i wygodne obuwie. Warto by stabilizowało i amortyzowały stopy.

Gry możemy uczyć się sami – zasady nie są skomplikowane, znajdziemy je w internecie. Oczywiście możemy poprosić o pomoc instruktora, co z pewnością przyspieszy proces nauki.

Ogromna frajda i poprawa kondycji gwarantowane! Spróbujcie sami, np. Squasha w Omega Sport.

Squash we Wrocławiu

Źródło: bodyinfo.pl

 

Kręgle

Sport dla każdego i sposób na spędzenie miłego czasu ze znajomymi lub wręcz przeciwnie – szansa na nawiązanie nowych znajomości. Wszystko oczywiście w atmosferze zdrowej rywalizacji, dobrej zabawy i integracji.

Kręgle nie wymagają niezwykłych umiejętności, czy też określonych warunków fizycznych. Do uprawiania tego sportu nie potrzebujemy specjalistycznej odzieży, obejdzie się nawet bez własnych butów. Wszystko dostaniemy w tzw. bowling center.

Proste zasady gry, adrenalina towarzysząca każdemu rzutowi, a przede wszystkim radość z postępów, które widać z dnia na dzień, sprawiają że kręgle mają szansę stać się wspaniałym hobby dla każdego, kto tylko ujmie kulę w dłoń.

Nie bójcie się spróbować. Nie macie towarzystwa? Do kręgli zawsze znajdziecie kompana! Spróbujcie sami w Kręgielni Creator przy ulicy Szybowcowej 23.

 

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię do spróbowania którejś z wielu możliwości, które daje sportowy Wrocław zimą 🙂 Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, sprawdź też pozostałe – na naszym blogu poświęconym życiu sportowego Wrocławia.

 

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się do newslettera, otrzymuj wiadomości o nowych poradach oraz promocjach!

Podany adres e-mail został dodany do newslettera

Zapisz się