Pokaż wszystkie wpisy

Top 10 przedtreningowych przekąsek – czyli jedzenie, które poprawi trening

Top 10 przedtreningowych przekąsek – czyli jedzenie, które poprawi trening

TOP 10 przedtreningowych przekąsek – pokarm na miarę zwycięstwa

Co warto jeść przed treningiem? Rola posiłku przedtreningowego jest nieoceniona. To co zjemy, wpływa na naszą wydolność, siłę i wytrzymałość podczas treningu. Spożywanie węglowodanów zwiększa siłę i wytrzymałość w trakcie wysyłku fizycznego, natomiast ich nadmiar bardzo szybko może skończyć się nadmiernym odkładaniem się tłuszczu. Jednocześnie musimy pamiętać o odpowiedniej podaży białka, które ochroni nasze mięśnie przed uszkodzeniami. Dobrze dobrana przed treningowa przekąska powinna też zawierać tłuszcze – są one niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

 

Kiedy najlepiej spożywać posiłek?

W zależności od możliwości, najlepiej jest spożyć ostatni większy posiłek od 2 do 4h przed planowaną aktywnością, tak aby żołądek miał wystarczającą ilość czasu na strawienie pokarmu. Taki posiłek zwiększy ilość glikogenu mięśniowego i wątrobowego. Natomiast przed treningowa przekąska powinna być spożywana od 30 do 60 minut przed wysiłkiem – wtedy bezpośrednio przełoży się na naszą siłę i wytrzymałość.

Co w takim razie warto przekąsić bezpośrednio przed treningiem?

 

Oto TOP 10 przedtreningowych przekąsek:

1. Świeże owoce sezonowe

2. Suszone morele, daktyle, rodzynki

3. Koktajl na bazie mleka (oczywiście w przypadku braku przeciwskazań)

4. Wafle ryżowe z masłem orzechowym

5. Hummus

6. Batoniki naturalne (100% skład owocowo- orzechowy bez sztucznych dodatków)

7. Garść orzechów

8. Koktajle owocowo- warzywne

9. Jogurt naturalny z dodatkami (do wyboru z listy powyżej)

10. Kromka pełnoziarnistego pieczywa z awokado

 

Pamiętaj! Przekąski nie są koniecznością. Nie każda dieta je uwzględnia. W zależności od celu – redukcja, czy budowanie masy – ich ilość i jakość będzie zróżnicowana i indywidualnie dopasowana. Najważniejsze jest odpowiednie dobranie bilansu kalorycznego i pilnowanie makroskładników.

Smacznego!

Autorką artykułu jest “Zdrowy Żuraw” – trener i dietetyk. Nie straszne jej były mury Wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym zdobywała swoje wykształcenie. Należy do zwolenników Evidence Based Nutrition, które zamierza promować w swoich artykułach. Na co dzień Żurawia można spotkać w gabinecie we wrocławskim WKK Sport Center, gdzie z chęcią przyjmie każdego aktywniaka gotowego do podjęcia zdrowego trybu życia. Kontakt: zdrowyzuraw@gmail.com

 

Nie zapomnij też sprawdzić innych naszych artykułów! (klik)

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się do newslettera, otrzymuj wiadomości o nowych poradach oraz promocjach!

Podany adres e-mail został dodany do newslettera

Zapisz się