Nie brakuje osób, które zastanawiają się nad tym, jaki sport spala najwięcej kalorii w szybkim czasie.

Aktywność fizyczna powinna na stałe zagościć w życiu każdej osoby. W ten sposób można wspierać swoje zdrowie. Jednak nie każdy wie czy to skakanie na skakance, trening siłowy lub inna propozycja pozwala spalić odpowiednią ilość kcal w ciągu godziny, dwóch lub w innym okresie czasu. Czas na to, aby sprawdzić, jaki sport spala najwięcej kalorii.

Bieganie i skakanka – najwięcej kalorii do spalenia

Najwięcej kalorii spala bieganie, które jest sportem możliwym do uprawiania tak naprawdę przez cały rok. Co prawda, wiele osób wraz z nastaniem pierwszych przymrozków, zawiesza treningi „na kołku”, ponieważ jest za zimno. Jednak nie brakuje śmiałków, który pozwalają sobie chociażby na godzinny trening, jaki jest dobry także na wzmocnienie odporności. Bieganie ze średnią prędkością 4:39 min/km jest świetnym sposobem na spalenie ok.1074 kcal w ciągu 60 minut.

Jeżeli ktoś chce spalić kalorie w takiej samej ilości, ale bieganie nie jest dla niego, to może wziąć się za skakankę. Tym bardziej że skakanie w domu możliwe jest przez cały rok. Wiosną, latem i niekiedy jesienią ze skakanką można ze spokojem wyjść na świeże powietrze.

Jaki sport spala najwięcej kalorii? Pływanie i tenis

Pływanie stylem motylkowym lub po prostu szybkie pływanie – te ćwiczenia spalają najwięcej kalorii. Szacuje się, że wystarczy jedna godzina, aby spalić niecałe 900 kcal. Jest to dobra forma spalania kalorii dla osób, które mają problemy z kolanami i stawami. Chcąc spalić dużo kalorii, nie trzeba będzie martwić się o kontuzje.

Tenis jest w stanie sprawić, że ilość kalorii spalanych w ciągu godziny jest bardzo duża. To ok. 730 kcal, które wymagają jednak dużego zaangażowania. Wiosną i latem warto wyjść na odsłonięte korty, ponieważ przy okazji można postarać się o piękną opaleniznę. Jesienią i zimą do dyspozycji są korty pod specjalnymi balonami, które są w stanie sprawić, że z ulubionej dyscypliny wcale nie trzeba będzie rezygnować.

Jazda na rowerze i na rolkach

Chcąc zdecydować się na wysoką intensywność, której niekiedy sama siłownia nie jest w stanie zapewnić, można postawić na rower lub na rolki. Te drugie doskonale są znane wielu osobom z lat dzieciństwa. Dokładnie z lat 90’tych, kiedy to z kolegami uprawiało się taką sportową dyscyplinę. Warto do nich powrócić, ponieważ jest to tak naprawdę świetna propozycja cardio, która na dodatek pomaga popracować nad wytrzymałością. Godzina na rolkach to aż 683 kcal.

Jazda szosowa to wymagający sport. Mając dobry rower i znaną trasę, będzie można spalić aż 703 kcal. O ile dana osoba będzie w stanie utrzymać odpowiednie tempo. co ciekawe, jazda na rowerze szosowym jest mniej angażująca niż kolarstwo górskie, ale więcej niż interwały wykonywane na rowerze stacjonarnym. W tym drugim przypadku spala się „jedynie” 560 kcal/60 minut.

Jaki sport spala najwięcej kalorii? Aktywność fizyczna dla każdego

Warto wybrać coś, czego uprawianie będzie dawało satysfakcję. Do wyboru jest ogromna liczba sportowych dyscyplin, dzięki czemu będzie można spalić mnóstwo kalorii. Na tej liście można znaleźć:

  • sztuki walki – np. taekwondo. Ilość spalanych kalorii w ciągu jednej godziny to ok. 744 kcal;
  • kick-boxing – wiele osób wybiera tą dyscyplinę, ponieważ pomaga rozwijać się w sposób holistyczny, wydatek energetyczny to ok. 582 kcal/h;
  • aerobik – w trakcie jednej godziny intensywnych zajęć będzie można spalić nawet 664 kcal. Jedną z odmian jest doskonale znana wszystkim tabata;
  • wspinaczka – we wszelkiego rodzaju odmianach pozwala utracić sporo kalorii, czyli ok. 818 kcal/h;
  • racquetball – gra swoją formą nieco przypominającą squasha. Największa różnica polega na wielkości wykorzystanych rakiet. Jedna godzina to ok. 637 kcal;
  • łyżwiarstwo – tutaj ilość spalonych kalorii jest taka sama. Jednak nie zawsze jest możliwość uprawiania tej dyscypliny przez cały rok;
  • trekking – chodzenie po górach lub po lesie z ciężkim plecakiem (jeżeli tylko zdrowie na to pozwala) to także 637 kcal/h.

Podana tutaj ilość kcal jest szacunkowa. To ile kalorii spalimy w czasie treningu, uzależnione jest od zaangażowania i przerw, które są robione. Można jednak powiedzieć, że te liczy będą podobne do siebie. Warto wykorzystać przy tym zegarek sportowy, który pomaga mierzyć to, ile kalorii spalamy w ciągu dnia z położeniem największego nacisku na trening. Czas więc zabrać się za działanie. Szczególnie, jeżeli ktoś chce popracować nad zmniejszeniem masy ciała.

Ania (10)

Ania jako zapalona biegaczka i miłośniczka trekkingu, przemierzyła szlaki w całej Polsce i nie tylko. Jest miłośniczką zdrowego odżywiania i regeneracji, więc pisze artykuły na temat bezpieczeństwa i profilaktyki w sporcie. Ania uwielbia dzielić się swoją pasją i wiedzą, inspirując czytelników do wyruszenia na własne przygody. Jej teksty to mieszanka praktycznych porad, osobistych opowieści i profesjonalnej wiedzy, które motywują do aktywnego spędzania czasu na łonie natury.